Du hittar mig även på facebook

fredag 2 maj 2014

Havrekakor med eller utan carob/kakao



Äntligen får jag ut receptet på havrekakorna jag gjorde för några veckor sen. I låghistamin kost använder man väldigt mycket kokos eller havregryn som bas. Här har vi ett kombo! Jag ska inte ha äran utan en tjej som heter Linda och driver sidan på Facebook Connor's kitchen . Ni kommer märka att många av hennes recept kommer hamna här på min blogg, en inspirationskälla av dess like! Och för er viktväktarna kan berätta att en kaka är 2 pp oavsett vilken av receptet du använder nedan.

Havrekakor , ca 8 st (bas)

1 dl havregryn (mixade till mjöl, tar ca 10 sekunder)
2 msk kokosfett (inte smält)
1 msk agave (går byta ut som honung)


Havrekakor med chokladsmak, ca 8 st

Basingredienserna
1 tsk carob eller kakao


Blanda alla ingredienserna. Gör små bollar som du plattar till på bakplåtspapper och grädda i ca 7 minuter i 175 grader.

Låg svalna. De är rätt mjuka när det kommer ur ugnen men stelnar efter en kvart eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar