Du hittar mig även på facebook

söndag 15 juni 2014

Lime Shake (Precis som i Thailand!)



Jag lovade egentligen ikväll bjuda recept på hemma gjorda slush, men det sparar jag i alla fall till imorgon och bjuder på denna oerhört goda Lime Shake! Ett läskande dryck som tyckes om från 4 åringen som av oss vuxna och jag till och med kunde dricka det (så tacksam)! Hoppas bara det håller i sig så ingen reaktion kommer så blir sommaren härlig när man kan ibland lyxa till med dessa goda dryck! 

1 glas lime shake

2-3 st pressad lime
16 isbitar som ska krossas till krossad is
1,1 dl vatten
3 msk egen gjord "sirap" - vatten och socker (se utförande i receptet)

Börja med göra din egen sirap. Den ska blandas 1:1. Jag kokade 1 dl vatten med 1 dl socker och sen kylde jag ner det i kylen. Det som inte går åt, kan du fortsätta förvara kvar i kylen, så har du färdigt till när du ska göra nästa gång en shake igen. Viktigt att den är kyld innan den används i shake.

Blanda i en mixer: Lime, is, vatten och sirap. Det ska blandas så länge att isen blir krossad, inte längre! Har du färdig krossad is, blanda bara med sked några gånger så ingredienserna blir blandade.
Servera i en glas.

Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar