Du hittar mig även på facebook

tisdag 17 juni 2014

Vattenmelon Shake (Precis som i Thailand!)



Efter att ha druckit min lime shake, var jag bara tvungen att fortsätta och testa! Nu tål jag inte själv längre vattenmelon men när jag var i Thailand gjorde jag det och den här jag gjorde är så ruskigt lik att det är en hårfin linje! Testa, det är super god!! För er som inte har iskrossare och mixern vill inte göra sitt jobb på isen, lägg isen i en plastpåse och slå med en gjutjärn, funkade toppen ;-)

1 glas vattenmelon shake

2,1 dl vattenmelon
16 isbitar som ska krossas till krossad is 
3 msk egen gjord "sirap" - vatten och socker (se utförande i receptet)

Börja med göra din egen sirap. Den ska blandas 1:1. Jag kokade 1 dl vatten med 1 dl socker och sen kylde jag ner det i kylen. Det som inte går åt, kan du fortsätta förvara kvar i kylen, så har du färdigt till när du ska göra nästa gång en shake igen. Viktigt att den är kyld innan den används i shake.

Blanda i en mixer: Vattenmelon, is och sirap. Det ska blandas så länge att isen blir krossad, inte längre! Har du färdig krossad is, blanda bara lite så att melonen blir "krossade". Servera i en glas.

Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar