Du hittar mig även på facebook

lördag 3 maj 2014

Kycklingsoppa a la mig


Att äta bara ris och kyckling i 14 måltider i veckan känns så där efter några månader och när de finns så mycket härlig inspiration från andra, speciellt Connor's Kitchen, så tänkte jag också ta på mig experiment mössan på! Läste en av Lindas inlägg där hon gjort sallad att hon använt till kycklingen vitlök (antiinflammatoriska, antibakteriella, ...) gurkmeja (naturlig antihistamin, antiinflammatorisk, ...) och timjan. Då tänkte jag att varför inte göra soppa av samma ingredienser? Sagt och gjort och det blev toppen! Saknade bara brödet, men en vacker dag ska jag nog hitta någon recept som funkar på det med! För viktväktarna kan jag berätta att den här rätten är 9 pp och innehåller bara gröna baljor!

Kycklingsoppa a ala mig, 1 portion

1 st kycklingfilé
4 st potatis
1 st vitlöksklyfta
Broccoli
Gurkmeja, Timjan och salt efter önskemål

Skala potatisen och skär dem i små bitar. Koka dem i ca 10 minuter.

Under tiden skär kycklingen i tärningar och lägg med tillsammans med broccoli, vitlök och örter. ytterliga 10 minuter att koka hela soppan.

Viktigt att kolla när det har kokat klart att när du skär i kycklingen att den är helt vit och det ringer inget rosa. Potatisen ska vara mjuk.

Servera gärna med något god bröd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar