Du hittar mig även på facebook

tisdag 11 mars 2014

Hiss och diss - Mc Donalds mot Burger King

De senaste veckorna har jag varit med om mycket saker och det mest vanliga för mig är ju att äta ute när man har allergi. Vissa restauranger är bättre på det medan andra är mycket sämre, här kommer hiss och diss av två snabb restauranger!



För ca 3 veckor sen, rättare sagt alla hjärtans dag, ville svärmor/svägerska bjuda på lunch från våra "matgata" (McDonalds, Max, Burger King och ChopChop). Alla skulle välja vad de ville ha. Då jag börjat precis viktväktarna och sonen ville gärna ha lego mugg, så valde jag läsa igenom Mc Donalds allergi guide och bestämde mig för att ta en sweet chili wrap. Denna meny skulle varken innehålla tomat eller mjölk. När mannen skulle åka och hämta maten, så råder det mer eller mindre kaos där. Vi försöker alltid gå igenom beställningen när vi får mat från Mc Drive då 9 av 10 ggr så fattas det något och ja även den här gången. Han går in berättar att han inte fått hela menyn och påminner att vi fick inte 2 äpplen förra gången som vi beställt. Förutom att han lagt notis att påsarna ute åker in i fel bilar, så lägger han även notering att inne råder samma kaos. Till slut får han beställningen rätt.

Väl hemma så visar det sig att det har smugit sig tomat i min mat iaf och det här slutar med en besök på akuten. När jag skriver om detta till Mc Donalds vill de kompensera mig med 2 värde menyer. Wau, NOT! För ca 1 år sen fick jag 5 st värdemenyer när de läst beställningen fel, när jag beställt en cheeseburgare utan ketchup som en cheesburgare med bara ketchup. Hade varit på akuten hela natten och glömde titta att hamburgaren var ok, så en bit från den och så in på akuten igen. Då skickade vi in en försäkringsärede på detta, men de gav inget.

Så den här gången valde jag att höra mig tillbaka till McDonalds och säga att ni kan väl åtminstone skicka 2 par av varje legomugg till mina barn, som kompensation för alla läkarbesök och mediciner jag fått skaffa in tack vore detta misstag. Det gick dem med på. Men jag dissar McDonalds iaf, då det tar inte hand om kunderna och som allergi kund är du aldrig säker hos dem!

Mitt hiss går till Burger King! Nu efter 3 veckor har min allergi börjat lägga sig lite, så jag tänkte att dags att testa en ny snabb restaurang. Svärmor/svägerska ville bjuda på mat, så vi hämtade mat från Burger King. Beställningen gick hur bra som helst och jag beställde en Sweet Chili Wrap utan Sweet Chili och sås. Okej, litet minus att de missade äppeldrycken till sonen, men hör och häpna. Idag när jag åkte förbi dem och beställde bara Wrappen. Så berättade jag att de glömt den i söndags, frågar expediten direkt, kan jag bjuda en stor dricka till dig nu. Man tackar! När jag kommer till kassan och betalar så skickar hon med en värdekupong på valfri meny till nästan gång och ber om ursäkt för att det missat drycken. Snacka om service! Så tummen upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar