Du hittar mig även på facebook

måndag 10 mars 2014

Mitt barn har svar på tal när vi vuxna säger knasiga saker




Har du funderat ibland hur vi vuxna av bara farten säger saker utan att ibland reflektera varför säger jag det här.

Förra veckan hände en typisk sån sak. Här hemma har vi sagt att vardag kvällar när vi äter middag ( om vi inte är lediga ) så äter vi mat utan Ipad eller tv. 
 
Men den här kvällen tyckte sonen att han ville ändå titta på film. Flera ggr säger han: snälla mamma, kan jag inte få titta på film? Efter många nej, tappar jag tålamodet och säger: snälla (barnens namn), du dör inte av att du inte tittar på Ipad idag! Sonen kollar med stora ögon och efter att funderat ett tag svarar han: mamma, jag dör inte heller om jag kollar på film!

Både jag och min man börjar skratta och säger hur rätt han har och hur knasiga vi vuxna är ibland. För i samma stund inser jag hans stora ögon betydde: vad har döden med film tittandet att göra? Ja, absolut ingenting!

Vad har du sagt för knasigt till dina barn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar