Du hittar mig även på facebook

måndag 24 februari 2014

Starta om - varför?





Ibland kommer man till en punkt i livet, där man känner att: Nehe, så här var det INTE nog tänkt att bli!
För mig är det oftast då när jag får allergisk reaktion, men även när någon nära eller kära blir allvarligt sjuk. Då kommer mycket funderingar kring, vad är livets mening och vad gör vi med våra liv.

Jag hade under 2013 en ganska påfrestande graviditet med diverse komplikationer och jag sa till mig själv att 2014 ska bli ett hälsans år. Ett år med mycket god hälsa och välmående i kroppen. Visst började året bra, vi började med läsk/saft, godis och snacks stopp i 31 dagar. Oj, vad jag fick inse hur beroende jag var av salt och socker. De var inte en lätt kamp, men en utmaning som jag klarade :-)

Vi la till även att dricka 2 liter vatten varje dag och vad glad jag är för det idag, för vatten är min bästa vän!

Februari blev däremot något helt annat, kroppen började reagera med rodnad och snart därpå vad det faktum att jag reagerar både mot det ena eller det andra med andnöd. Mycket jobbigt! Känslan av att du får inte luft och vet inte om du kommer leva och se din familj något mer, är väldigt obehagligt.

Efter att ha kämpat nu några veckor, bestämde jag mig för att det är dags att starta om, starta om kroppen och börja från början. Starta om lite livet och gå i botten med min problematik. För det finns inga problem som inte går att lösa, för lösningen kan i slutändan vara din inställning till problemet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar