Du hittar mig även på facebook

söndag 23 februari 2014

Vem är jag?

Jag är en kvinna/mamma/fru/dotter/vän på 31 år och har 2 underbara barn. Sonen är 4 år idag och dottern snart 4 mån. Jag är gift sedan 5 år tillbaka med min underbara man som jag träffade 6,5 år sen.

Jag är en glad och nyfiken person, jag älskar att forska livets tankar. Jag älskar att äta, jag älskar att testa, jag älskar att resa, jag älskar livet!

Men vad är livet? Vad vill vi ha ut av det? Vad ska vi göra här på planeten? Det är många frågor jag haft i alla möjliga och omöjliga sammanhang. För det är nämligen så att även jag har ett bagage jag bär med mig..

Jag har sedan 2003 en nackskada och problem med min kroppens nervfunktioner. Jag har sedan 2010 utvecklat matallergi och haft pollenallergi med kors födoämnesallergi i 15 år minst. Jag har en man som överlevde cancer när han barn och lever idag med två godartade meningiot i hjärnan. Jag har en son som är laktosintolerant och har en svagare immunförsvars gen. Inte sist men minst dottern som troligen har mjölkprotein allergi.

Trots detta och allt annat livet drabbar med, så är jag nyfiken: vad blir det för utmaning nu? Jag är inte en som ger upp och tycker synd om en, jag är en problemlösare! Jag vill utmana livet, för vi lever livet varje dag!

Så välkommen att läsa min blogg och se vem jag är, för jag är en salig blandning av massa tankar! Har du några frågor, lämna gärna en kommentar, så ska jag se till att de kommer svar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar